המועמד תומר קרת

שמי תומר קרת ואני בן 35. נולדתי וגדלתי בירושלים.

שירתתי בצבא במחלקת קשרי החוץ של צה”ל וכבר אז התעניינתי בקשרים עם העולם החיצון. אחרי לימוד תואר בפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון בנגב ומגורים בבאר שבע חזרתי לירושלים והתחלתי בקורס מורי דרך בשלוחת אוניברסיטה חיפה באוניברסיטה העברית בגבעת רם, ירושלים. לאחר לימודי קורס מורי הדרך הוצאתי גם תעודת מדריך מסומך במערכת החינוך – תו תקן. גרתי בגרמניה בבוואריה ובהמבורג שם שיפרתי את הגרמנית שלי.

משנת 2015 ועד משבר הקורונה הייתי מורה דרך מוסמך באנגלית ובגרמנית. בשנים האחרונות התעסקתי בהדרכת טיולים של מערכת החינוך – בתי ספר ישראלים מכיתה ב ועד יב, אולם ב3 השנים שלפני משבר הקורונה הדגש עבר להיות תיירות נכנסת. 

עבדתי עם קבוצות רבות בגרמנית ובאנגלית. בגרמנית עבדתי בעיקר עם קבוצות של תיירות קטלוג – אנשים שלא מכירים אחד את השני מכל רחבי העולם דובר הגרמנית (גרמניה, אוסטריה, שוויץ) שבאים לטיול מאורגן בישראל למשך כשבוע. עם זאת, יצא לי להדריך גם משלחות נוער, סטודנטים, ואף קבוצות המבקרות במסגרות רשמיות שונות. 

באנגלית הדרכתי קבוצות מאסיה ואפריקה בעיקר בדגש נוצרי – אהבתי מאוד להנגיש לצליינים, שכל חייהם חלמו להגיע לארץ הקודש, את האתרים הקדושים להם ולצור בקרבם חוויה משמעותית. 

נהנתי מאוד מעבודתי כמדריך תיירים – הן מהמפגש הבלתי אמצעי עם כלל אוכלוסיית העולם ויצירת קשרים אישיים עם זרים מוחלטים שתוך שבוע הופכים לחברים קרובים – והן מהיכולת לטייל ולהנגיש את האספקטים השונים של ארץ ומדינת ישראל לכל העולם. 

מורי הדרך הם חוד החנית של מערך התיירות במדינת ישראל!

אנחנו מקבלים תמיד את הציון הכי גבוה בסקרים ואנו הגורם הקריטי לשביעות רצון הקבוצה מהטיול.

העבודה של מורי הדרך היא אינטנסיבית וקשה ועלינו להיות מתוגמלים בהתאם ולהיות מוערכים בהתאם. 

בכוונתי לפעול למען מעמד מורה הדרך ולחזק את כוחה של מורשת דרך כגוף היציג של מורי הדרך בתיירות הנכנסת. כאשר מורשת דרך תהיה הארגון היציג של מורי הדרך בתיירות הנכנסת הסכמי השכר יכבדו את מעמד מורי הדרך והארגון ימשיך לפעול למען מורי הדרך מול הסוכנים, המדינה (ביטוח לאומי, מס הכנסה) והן מול בתי המשפט כשצריך. 

הסוכנים הם שותפים חשובים של מורי הדרך בתיירות הנכנסת אך לצד שיתוף הפעולה החשוב והפורה יש תמיד לזכור שמורי הדרך כקבוצה מאוגדת הם כוח חזק וחשוב שימנע הפרת זכויות כלפי מורי הדרך וידאג לשכר הוגן בהסכם קיבוצי.